בואו להשפיע עוד היום

"מגזין זמן אמת" הוא אתר תקשורת שהוקם כדי לספק את מה שחסר כל כך במדיה – עיתונות אחרת, מעמיקה, המייצרת תוכן איכותי, שכולל תחקירים, סקירות ומאמרי עומק, ופועלת מתוך תחושת שליחות וללא אינטרסים מסחריים או פוליטיים, בתמיכת הציבור הרחב.

לתמיכה או הוראת קבע

הלחץ משפיע: בנט והורוביץ ביטלו כמעט את כל מגבלות התו הירוק

| 3487 צפיות
| 3487 צפיות

שורת ההקלות שעליה הודיעו בנט והורביץ מוציאה מהתו הירוק את העוקץ כמעט לחלוטין, אך במשרד הבריאות מכינים את הציבור ל"גל ועוד גל", ולהחלת הגזירות מחדש בחורף

| יריב המר | דף הבית

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ סיכמו ביניהם לפני ישיבת קבינט הקורונה על שורת הקלות, שמשמעותן ביטול כמעט מוחלט של מגבלות התו הירוק. מגבלת ההתקהלות בשטחים פתוחים בוטלה לחלוטין, וכך גם חובת המסכה בשטחים פתוחים. למרות הביקורת הרבה היעדר תועלת, חובת המסכות בשטחים סגורים נותרה על כנה.

קבינט הקורונה מקרטע, ולאחר ששר החוץ ושר האוצר פרשו ממנו נראה שראש הממשלה ושר הבריאות פשוט מקבלים את ההחלטות לבדם.

מבצע ההתחסנות המדשדש בבוסטר, שזחל באיטיות ל-4 מיליון מתחסנים במנה השלישית, הביא את הממשלה לגמגם בנוגע למגבלות התו הירוק. כזכור, תקנות תו ירוק דרקוניות תוכננו ל-3 באוקטובר, אך בעקבות מחאות רבות וקריסת אפליקציית הרמזור, היישום נדחה ל-17 באוקטובר בפורמט קל בהרבה. כעת, משמספרי הבדיקות ירדו משמעותית ועימם צונחים גם מספרי המאומתים, נראה שנוצר הסולם עבור ממשלה לרדת מהעץ. אולי ההכרה בחוסר הרצון של יתר הציבור להתחסן, ואולי כתוצאה מתופעות הלוואי הרבות המדווחות מהבוסטר, תהא הסיבה אשר תהא - הממשלה מאשרת שורת הקלות נוספת, שלמעשה מוציאה מהתו הירוק את העוקץ כמעט לחלוטין. עם זאת, נראה שבמשרד הבריאות עדיין לא ויתרו על החלתו מחדש של התו הירוק בחורף.

"ההקלות לא מעידות על סיום מסיבת הקורונה", הכריז הורוביץ במסיבת העיתונאים. "אנחנו מתייחסים לדעיכת הגל הזה כסוג של הפוגה. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שעלול להגיע עוד גל ואולי עוד גל". ד"ר אלרעי-פרייס אמרה: "אנחנו לא משחררים את הרעיון של שמירה על התו הירוק. ברוב המקומות הסגורים נידרש לו. על המסכות בפנים חשוב לשמור, במיוחד בזמן שפעת. הן יעזרו לנו במניעת תחלואה".

פרייס הודיעה שהסרת התו הירוק בחדרי הכושר תישקל. נראה שהמקומות היחידים שעדיין נותרה חובה להציג בהם תו ירוק הם אולמות וגני אירועים. לא נמסר כל הסבר לגבי ההבדל בין השתתפות באירוע תרבות לבין השתתפות בחתונה בגן אירועים. לא ברור גם מהי הלוגיקה מאחורי הדרישה לתו ירוק עבור אירועים בשטחים פתוחים, כאשר הדבר אינו נדרש בשום מקום אחר באוויר הפתוח.

התקנות החדשות ייכנסו לתוקף ביום חמישי לאחר אישורן בוועדת החוקה. מתווה ההקלות במערכת החינוך יסוכם בהמשך השבוע בתיאום בין משרדי הבריאות, החינוך, התרבות והספורט וועדת החינוך של הכנסת. ככל הנראה, הדיון מחר בדבר אישור חיסוני הילדים ישפיע על ההחלטה בנוגע להקלות.


בואו להשפיע עוד היום

"מגזין זמן אמת" הוא אתר תקשורת שהוקם כדי לספק את מה שחסר כל כך במדיה – עיתונות אחרת, מעמיקה, המייצרת תוכן איכותי, שכולל תחקירים, סקירות ומאמרי עומק, ופועלת מתוך תחושת שליחות וללא אינטרסים מסחריים או פוליטיים, בתמיכת הציבור הרחב.

לתמיכה או הוראת קבע

תגובות לכתבה זו יועברו לאישור לפני פרסום. אנא השתמשו בשפה מכבדת ואם מצאתם טעות, אנא צרפו נימוק ענייני וקישור למקור הטענה.

5000 תוים נשארו


דנה
לימודים באקדמיה
באקדמיה הדרישות הדרקוניות של התו הירוק הושארו כפי שהיו ללא שינוי, על אף חוסר ההגיון של ביטול התו במקומות סגורים אחרים עם אותו מספר משתתפים.
1
י.ו.
העוקץ לא הוצא, מנסים להציל כלכלה
נראה לי שהמניע הוא כלכלי בלבד . רוצים להניע את הכלכלה או משהו כזה. או לתעתע שיש איזה נורמליות. אחרת איך אפשר להבין את העובדה שמורה שלא מעוניינת להתחסן, יכולה לראות הופעה או הרצאה בלי תו ירוק אך לא לבוא לעבודה בלעדיו ? מה הגיוני בזה שהורה יכול לבוא למסיבת חנוכה בכיף בלי תו ירוק אבל לא להגיע לעבודה למחרת בלעדיו ? כן מאמינה שלהמשיך ללחוץ ולסרב לשתף פעולה עם התו הירוק , להקים אלטרנטיבות, יכול לעשות שינוי.
4
Anonymous
בבתי ספר עדיין נאכף על אנשים מבחוץ.
1
מרדכי היהודי
לא הבנתי במה אתם שונים מהתשקורת הרגילה ?
בס"ד
ראשית רוצה לומר שהתרשמתי מאוד לטובה, מאדם אטיאס בעת שהתראיין בקול הגאולה, אשריו ואשרי חלקו בפועלו למען עם ישראל.
אך אם אתם באמת מעוניינים להיות דורשי אמת, אזי אל תתנו במה לדברי השקר והכזב של שלטון הכופרים הרשעים. אחרת מה ההבדל ביניכם לשאר ערוצי התשקורת [לא זו לא טעות] המשמשים שופר לשלטון הכופרים, למה לצטט את דבריהם של הרשעים הללו.
למה לא לכתוב את האמת לאמיתה כפי שהיא בלי מסכים וכיסויים. ה' אמת ותורתו אמת, ואמת יש רק אחת !
אם הורוביץ שר"י "מתנבא" על גל ועוד גל, אז האמת היא שזו אג'נדה סדורה וידועה מראש, אז למה לכתוב הדברים כאילו מדובר בהשערה של שלטון הכופרים, הרי זה ברור שכך יהיה כל עוד לא נחזור בתשובה. די ! מספיק ! יש להסיר הכפפות ולטפל ברשעים בדרך הראויה להם ! אחרת אין כל הבדל ביניכם לבין ערוצי תשקורת אחרים.
הבעיה העיקרית, אתם עדיין חושבים במושגים של מדינה ומוסדות ומדינה, במקום להפנים שמדינת הכפירה נמצאת בשלבי גסיסה אחרונים, ומותה הסופי קרוב מתמיד, וזאת בד בבד לכינונה של מלכות בית דוד.

0
אני
אולי משאלת לב של הכתב...
בכל מקרה עכשיו כבר די ברור שזה יאפשר מופעי חנוכה וכאלה, אבל בכל המקומות הסגורים עדיין צריך להגיע טלאי.
0
יעל
לא לגמרי...
להבנתי מסעדות, קולנועים, מוזיאונים, הופעות בפנים ושאר האטרקציות עוד נשארו בתו הירוק.
גם מקומות עבודה עדיין דורשים בדיקות.
כך שלתחושתי דווקא הביטול הזה הרגיש יותר כמו מתנה למי שיש תו ירוק, כי מגבלות ההתקהלות בוטלו, אבל לא חובת התו.

0
גריינברג
תו ירוק
נשאר תו ירוק במסעדות (שהרבה מהן לא אוכפות), קולנוע, הופעות ואירועי ספורט מעל 1000 מקומות. הבעיה העיקרית הייתה נשארה מקומות עבודה, אלה שפועלים תחת תו ירוק מכוח תקנות ואלה שעושים דין לעצמם, בתי ספר ואוניברסיטאות.
2
א.ל.
אוניברסיטאות?
האם ידוע אם צריך עדיין להציג בכניסה לקמפוסים בארץ?
0
אורי
לא בדיוק הוצעת העוקץ
מקומות העבודה והלימודים עדיין ממשיכים בדרישת הסגרגציה של הטלאי הירוק, ומכאן שמנוף הלחץ העיקרי על הציבור לא רוכך ולא בוטל.
4

בואו להשפיע עוד היום

"מגזין זמן אמת" הוא אתר תקשורת שהוקם כדי לספק את מה שחסר כל כך במדיה – עיתונות אחרת, מעמיקה, המייצרת תוכן איכותי, שכולל תחקירים, סקירות ומאמרי עומק, ופועלת מתוך תחושת שליחות וללא אינטרסים מסחריים או פוליטיים, בתמיכת הציבור הרחב.

לתמיכה או הוראת קבע

אולי יעניין אותך גם...